Poranna gimnatyka

Poranna gimnastyka jest bardzo ważna dla utrzymania prawidłowej aktywności fizycznej.

O aktywności fizycznej należy pamiętać zaraz po przebudzeniu. Nie powinno się raptownie siadać i wstawać. Dzień należy rozpocząć od porządnego przeciągnięcia się. Jest to najbardziej naturalna czynność po przebudzeniu, bardzo przyjemna po nocnym bezruchu. Należy wykonać też kilka głębokich oddechów dla dotlenienia organizmu.

Poranne ćwiczenia powinny być możliwie delikatne by wprowadzić organizm do wzmożonej aktywności w ciągu dnia. Czytaj dalej

Skuteczna dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kalorii to jedna z najprostszych i jednocześnie najskuteczniejszych diet dla kobiet. Umożliwia zrzucenie kilku zbędnych kilogramów w dwa tygodnie. Oprócz diety zwiększ aktywność ruchową przez co ciało będzie smuklejsze, a rezultat odchudzania większy.

Nasza dieta poprawia trawienie, zwiększa spalanie i zapobiega odkładaniu tłuszczu. Podstawowa zasada diety to 5 posiłków dziennie o odpowiedniej wartości kalorycznej: śniadanie (najlepiej 250 kcal), drugie śniadanie (najlepiej 100 kcal), obiad (najlepiej 350 kcal), podwieczorek (najlepiej 100 kcal) i kolacja (najlepiej 200 kcal). Mężczyźni oraz osoby ciężko pracujące fizycznie mogą stosować podobną dietę jednak wartość  1000 kalorii dziennie to dla nich zbyt mało i muszą dublować posiłki dostarczając organizmowi min. 1500 kcal.

Plan oparty jest na:

-        białkach (chuda wędlina, chude mięso, ryby),

-        nienasyconych kwasach tłuszczowych (oleje roślinne, ryby),

-        błonniku (owoce, warzywa, pełne ziarna),

-        witaminach zawartych w warzywach, owocach i ziarnach zbóż,

-        wodzie.

Dietę rozpoczynamy w poniedziałek.

Ograniczenia:  kawa, alkohol, papierosy, słodycze, ostre przyprawy.

Przekąski: orzech włoski, liść sałaty, marchewka. Czytaj dalej